Cari Entri Dulu

11 Julai 2009

jiwa kosong

Pagi tadi,aku sujud kepada NYA ketika langit sudah membiru,tidak gelap seperti selalu. Rasa berdosa,rasa bersalah. Enaknya malam tadi! Maksud aku,tidur. Mungkin sudah lama jasad ku tidak merasai nikmat tidur yang enak,yang lena. Selesai solat,mata ku tidak sepet seperti selalu,nafsu ku untuk kembali ke kamar tidak seperti selalu. Mengapa? Kerana aku keseorangan,kesepian tatkala rakan-rakan ku berseronok di rumah bersama yang tersayang,bergembira di kota bersama sahabat tercinta,tetapi aku? Tetap seorang. Meniti hari bersama laptop kak zu. Thanx kak zu for lending me this stuff,its realy helpful!

Aku rasa tenang.

Kadang-kadang kita perlu masa untuk bersendiri,tak salah bermonolog sendirian,ianya salah satu cara untuk muhasabah diri. Ya,aku sering bermonolog dengan hati ku,akal ku. Tetapi teman,jangan terlalu bermonolog,kelak padah bakal diundang tiba. Mengapa? Kerana kau sedang bermonolog dengan syaitan iblis,sebab itulah banyak manusia kelihatan seperti tak menghargai nikmat yang tuhan beri;NYAWA. Jangan terlalu ikutkan hati,jangan terlalu ikutkan rasa,kelak nanti mati,kelak nanti binasa. Ikut akal,kerana itulah membuat manusia menjadi sebaik-baik manusia bukan binatang ternakan atau haiwan peliharaan.

Sekali lagi aku tidur dengan nikmatnya! Thanx to yaya cause calling me or otherwise i might missed my Asar.

Aku masih sendiri. Mungkin esok tak seperti hari ini,jadi aku harus nikmati sepuasnya! Aku tidak bermaksud aku suka bersendirian,tetapi kadang-kadang kita memerlukannya.

Baiklah,aku harus pergi,pergi menghadap Illahi,tanda aku mensyukuri,nikmat yang diberi.

2 reaksi homosapien:

patungcendana berkata... [Reply]

tq masitah...sendiri bukan bererti sepi...:-)

ni mesti sebab semua orang balik rumah ya....

Masturah Idrus berkata... [Reply]

hehe...btw my name is masturah,not masitah..hehe

Catat Ulasan

komen lah dengan ikhlas ya. Aku terima sahaja manis atau tajam.