Cari Entri Dulu

21 November 2010

BANYAK HINGGA TAK TERLUAH

Agak lama aku tak update cerita hidup aku, bebelan jari aku dan kata hati aku. Banyak yang ingin di cerita, tapi sesampai nya di hadapan skrin ini, semua nya hilang. Baiklah, biar aku mengungkap nya satu per satu.


Aku semakin kurus.

Masalah yang sangat besar ku kira. Entah ke mana pergi semua lemak di badan aku. Semua yang aku temui menegur ketidaknormalan kondisi diri aku. Mereka tanya,tapi apa yang harus aku jawab. Sumpah aku tak amalkan diet apa-apa. Sumpah aku tak tahan dari makan. Bila aku lapar, aku akan makan. Roomate aku arif tentang itu. Mungkin kerana aku jarang bersukan. Mungkin juga aku ada masalah kesihatan. Ah, aku tak suka ke klinik sebenarnya. Sebab jawapan mereka selalunya tidak memuaskan hati aku. Tapi nak tak nak aku kena pergi buat pemeriksaan. Tengoklah macam mana nanti.

Perasaan nak berkahwin.

Sekarang dah masuk musim makan nasi minyak free. Jadi, secara tak langsung ia agak memberi kesan kepada diri aku. Haha. Aku ingin menamatkan semua ini. Tetapi aku masih belum cukup matang untuk memikul tanggungjawab itu. Jadi aku harus bersabar. Betul, aku belum cukup matang. Masih menonton kartun, akan excited bila ternampak pooh, pendek kata, aku masih keanak-anakan even lagi 3 bulan aku akan jadi gadis 21 tahun. Pelik. Gadis yang dah hampir 5 tahun duduk jauh dari famili sepatutnya sudah pandai membawa diri dan berkelakuan matang. Tetapi aku tidak. :)

Kawan lama.

Dah lama tak bergelak ketawa dengan Epong. Baru tahun ini dapat contact dia balik. Dulu YM ja. Dia ini caring orangnya dan sangat ceria. Untung awek dia. :) 

Agak emosi.

Aku cukup beremosi jika orang bantai aku ketika aku bermasalah. Aku bukan perlukan segala bentuk penentangan. Apa yang aku perlukan adalah pertolongan. Tolong lah paham.

Hari gembira, hari Khamis.

Koleksi pashmina bertambah. Pemberian dari encik Tunang. 3 games bowling bersama encik Tunang. Muscle pain satu badan. Bola bowling tercampak ke belakang. Nasib baik geng abang-abang sebelah lane kitorang sempoi. So aku pun tak terasa malu sangat. Lubang bola tuh besar sangat. Bukan salah aku. Hehe. Hari itu diakhiri dengan surat chenta. Sweet. Thanks for the lovely day. Perkenalan kami tak pernah putus walau sehari. Dah 2 tahun dah. Moga berkekalan. Amin.

Malam yang buncit.

Tak tahu lah kenapa. Malam ini aku makan 3 pinggan nasi. Dah lama tak buat tabiat macam ini. Makan over-over. Tapi pelik. Entah ke mana lah makanan tuh semua pergi. Encik Tunang kata makanan tu semua ke pipi. Haha. Kawan aku kata makanan tu semua ke tulang. Hehe. Aku sendiri tak tahu nak kata apa. 

Tak tahu lah ada lagi yang nak di cerita ke tak. Tapi aku dah mengantuk. Tapi nak bertahan jugak. Takut terlepas subuh. Ok. Nak tekan publish post. daaa.


p/s: aku cuba mencari solusi yang terbaik. aku sedang mencuba ok.

6 reaksi homosapien:

Ery Farieha berkata... [Reply]

wah wahhh
hepy lah dapat pashmina?
hehehehe

Khaizarien berkata... [Reply]

x semestinye umur dh meningkat xleh nk tgok kartun & excited dgn teddy bear...itu tingkah laku yg comel sebenarnyr.... hehehe

Fitrihadi berkata... [Reply]

makan 3 pinggan nasi?? normal ar tu hehe pompuan selalu makan setengah pinggan..pelik tul adehhh

mier@merr berkata... [Reply]

baru sudah tgk kartun..heee..


da lama tak makan ns tiga pinggan...
~kena kawal da skng.... lemak2 makin berlebihan

hiro berkata... [Reply]

lpak umah best,

masturah idrus berkata... [Reply]

ery: of coz hepy!!! lalalalalala

khaizarien: ngehahahhaa... comel ye.. weeeeee

fitrihadi: setengah pinggan?? kat kolej selalu makan takat tu ja.. tu ja yg bulih masuk.. hehe

mier: hehehe... kawal, kawal jugak. time makan, makan ye,,

hiro: mmg best!!!

Catat Ulasan

komen lah dengan ikhlas ya. Aku terima sahaja manis atau tajam.