Cari Entri Dulu

06 November 2010

AKU SEBAGAI SEORANG BLOGGER.


Pada mulanya..

Aku ada kawan yang sangat cool. Nama dia N.K. Aku kenal dia semasa sekolah asrama di Serting. Kemudian kami menjadi roomate di KMM. Dipendekkan cerita, dia lah yang membawa aku ke dunia blog. Selepas grad dari KMM (tipu, matrik mana ada main grad2), baru aku wujud kan blog ini. Masa itu aku tak kenal lagi Nuffnang, blogger otai, trafik dan banyak lagi lah. Tak tahu apa-apa langsung. Kira aku ini macam bayi yang baru dilahirkan. Sungguh comey. 

Aku memang suka subjek penulisan since dari darjah 6. Mungkin aku ini gadis yang agak tinggi imaginasinya. Sebab itu esei aku panjang-panjang. haha. Jadi bila dah ada blog, secara tak langsung nya, aku boleh continue habit aku yang suka menulis dari bercakap. (tipu lagi, kau kan makcik yang kuat membebel).

Follow and follower.

Masa awal-awal dulu, blogger yang aku follow teramat lah ciput. Bila bukak dashboard, asyik keluar nama yang sama. haha. Follower apatah lagi kan. Jangan cerita r. Tapi aku tak kisah pun. Yang penting, benda yang terpendam, dapat diluah. Takdelah bernanah. Nanti aku jugak yang merana kan. 

Genre penulisan.

Ikut suka hati aku. Sesetengah blogger suka buat tutorial, cerita pasal artis, memaki mehamun, copy paste surat khabar online, info ilmiah, puisi dan macam-macam lagi. Aku? Aku punya blog macam variety bucket kfc, macam-macam ada. Tapi mostly entry personal. Pedulik lah depa nak kata blog aku blog sampah ka apa ka, yang penting aku happy.( blog sampah pun kau baca jugak kan).


Aku mula aktif menulis selepas aku join site ini. Seriously. Orang yang aku follow dan follower aku bertambah. Revolusi buat blog aku. Banyak yang aku belajar. Buat itu buat ini. Kenal orang itu kenal orang ini. Macam-macam ragam manusia. Ayat yang paling best dan paling banyak di utarakan oleh blogger, " blogger sekarang macam cendawan tumbuh selepas hujan, dulu mana ada macam ini". Bagi aku, itu kata-kata yang agak sarcastic. Sebelum aku lupa, dari gengblogger ini jugak aku tahu apa itu Nuffnang. Selama ini kalau aku pergi ke blog depa, aku takut nak tekan iklan-iklan itu. Takut virus. Lawak-lawak.

Sebagai side income?

Agak lah. Sambil menulis kita earn something kan. Tapi aku tak kejar semua itu. Cemburu jugak bila tengok orang cash out duit diorang, tapi aku ketepikan perasaan aku itu. Niat aku hanya ingin menulis. Hanya ingin berkongsi. Cukuplah setakat itu.

Maaf.

Semenjak jadi pelajar tahun 2, aku dah semakin berat ponggong nak blogwalking (tapi kenapa still tak gemok? why??) Aku sendiri tak tahu mengapa aku jadi macam itu. Walhal blogger fy tahun 3 and satu course dengan aku boleh je blogwalking membalas kunjungan blogger lain. Hmm.. Tapi aku terharu kerana masih ada jugak yang datang blog aku even aku tak menyapa diorang semula. Bukan aku sombong, cuma aku rasa tersekat. Pening aku dengan ayat sendiri. Putar -putar.

Kenapa aku masih seorang blogger?

Kerana minat terhadap penulisan. Kerana aku tidak reti menggunakan suara untuk meluahkan. Aku suka membebel sendirian. haha. 

p/s: korang pula?

3 reaksi homosapien:

Along Tapa berkata... [Reply]

a'ah..lama ko tak memekak kat blog aku...rasa macam nak karate jek....lala

aku menulis sebab....aku suka nak tau view macam-macam orang tentang benda yang aku tau..kira macam two way expression la...

Gorengbaek - Adakah korang masih remaja??

Hangit habis dah - Fakta tentang kentut

PokCik BoTak berkata... [Reply]

sebab blog ko la mas...aku rase nak buat blog aku sndri..kira ko my sumber la...haha

Masturah Idrus berkata... [Reply]

along: aku tau ko rindu kat aku. haha

najmie: *blushing2* haha

Catat Ulasan

komen lah dengan ikhlas ya. Aku terima sahaja manis atau tajam.