Cari Entri Dulu

11 Julai 2011

ROKOK PUNCA STRESS PART 2 (ENTRI TAK BERAPA NAK SERIUS)

Bagi yang belum baca point 1-5 anda boleh ke http://mashilala.blogspot.com/2011/06/rokok-punca-stress-part-1-entri-tak.html jika anda mahu. (Untuk menjimatkan masa loading, hold CTRL dan klik pada link itu untu bukak link dalam tab lain)

Ok kita sambung lagi 4 points.

6. Hari-hari disumpah oleh orang sekeliling.


Homai. Sudah tentu lah hari-hari kena sumpah seranah kan. Dah setiap hari duk bagi jin makan. Sekali lagi, bukan perokok yang stress kena sumpah, tapi penyumpah yang stress menyumpah sebab dia yang sangat lah innocent, naif, bendul tak reti nak menyumpah tetiba belajar menyumpah pulak sebab berjiran dengan smoker. Ingat tak stress ke menyumpah ni. Stress tau sebab rasa bersalah menyumpah. Tak baik menyumpah. 

Lagi satu, setiap kata yang keluar dari mulut seseorang adalah doa. Patutlah susah nak pandai budak tu, hari-hari orang panggil dia bodoh bodoh bodoh bodoh. (Dalam sesetengah kes sahaja). Mana tak bodoh.


7. Kalau tak merokok tak cool.


Siapa yang bijaksana sangat mengasaskan quote itu? Tak pasal-pasal jejaka yang baru nak matang tu stress pikir pasal quote tu. Kalau tak merokok, nanti gadis-gadis gelakkan dia sebab dia tak cool macam member dia yang pakai sleeveless sambil merokok atas tembok sekolah. Kalau dia merokok, habis lah kena belasah dengan bapak dia sambil kena bebel. Berkepul-kepul asap keluar dari mulut bapak dia time membebel. Homai.. Stress!


8. Budak kecik pun merokok lah bro!


Semakin stress lah mereka jika tak merokok bila dibandingkan dengan budak chubby kat atas ni. Ini yang membuatkan mereka berkobar-kobar menyahut cabaran untuk merokok walhal mereka tak mampu nak deal dengan asap asap ni sebab allergic. Kesian. Dah sakit buat cara sakit. Tak sador diri kau ni. 

9. Gian tapi tiada duit.


Ketika ini lah perokok stress sampai sanggup merayu dekat member yang sedang galak memberi jin makan. Ketika ini lah perokok jugak mulai gigil sebab tak mampu nak beli makanan asas dan 'makanan tambahan' mereka. Homai. Tidak ketinggalan ibu bapa juga. Ibu bapa juga stress bila tengok duit dalam wallet lesap ketika nak isi minyak untuk ke tempat kerja mencari nafkah buat keluarga tersayang. Bertambah stress bila dapat tahu anak yang ditatang2 dan dijaja2 pelajar cemerlang sekolah yang melesapkan duit itu kerana terlalu gian. Stress.


****tamat****

Ketahui lah korang boleh dapat banyak penyakit dengan hanya kerana stress. Sayangi lah diri dan keluarga. Sekali lagi aku pesan, SILA JANGAN JADI ORANG YANG PENTINGKAN DIRI SENDIRI. SILA PAKAI BALANG MACAM ASTRONAUT BILA NAK MEROKOK SEKIAN.


p/s: Akhirnya aku mampu jugak buat entry part 2 ni. 
p/s : Sekali lagi, semua gambar diperoleh dalam carian Google Image

2 reaksi homosapien:

LynnAiza berkata... [Reply]

lama aku tggu sambungan part 2 nih.hahaha.
suka suka. SILA PAKAI BALANG MACAM ASTRONAUT BILA NAK MEROKOK SEKIAN. <--- cadangan bernas! ;))

Cha sahaja berkata... [Reply]

mmbazir weh//sekotak dh seploh hengget..bleh g mn kepsi snack plate kan??

Catat Ulasan

komen lah dengan ikhlas ya. Aku terima sahaja manis atau tajam.