Cari Entri Dulu

12 November 2011

Aku Mampu Sebenarnya. Awak Juga.



Sangat stress sampai aku fikir tidak mahu membuat apa-apa. Pemikiran orang bingai. 

Tak boleh. Sila berbuat apa-apa. Selagi nyawa dikandung badan selagi itu jangan pernah ada erti putus asa dalam kamus dewan diri kamu. 

Allah menguji aku atas kemampuan diri aku. Seharusnya aku mampu menghadapi saat sukar ini. 

Mungkin aku stress kerana terlalu banyak pikir. Bukan sahaja isu di 'sekolah', di rumah juga ada isu. 

Aku penat. Aku harap Allah berikan aku kekuatan terus menerus menghadapi dunia ini.

"Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Ia mendapat pahala (dari kebajikan) yang diusahakannya dan ia mendapat siksa (dari kejahatan) yang dikerjakannya. (Mereka berdoa): "Ya Tuhan kami, janganlah Engkau hukum kami jika kami lupa atau kami tersalah. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau bebankan kepada kami beban yang berat sebagaimana Engkau bebankan kepada orang-orang sebelum kami. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang tak sanggup kami memikulnya. Beri ma'aflah kami; ampunilah kami; dan rahmatilah kami. Engkaulah Penolong kami, maka tolonglah kami terhadap kaum yang kafir." (Surah Al-Baqarah ayat 286)



Smile Masturah! Its charity. 

p/s: Ya aku penat.
Enhanced by Zemanta

0 reaksi homosapien:

Catat Ulasan

komen lah dengan ikhlas ya. Aku terima sahaja manis atau tajam.