Cari Entri Dulu

15 November 2011

Semua Tak Mahu Tentang Kamu

Jangan sampai ada yang benci.


Sejarah mungkin berulang, walau engkau ku maafkan oh kekasih. Tapi mungkin hanya sementara, keinsafan di hatimu.. - Newboyz

Setiap apa yang terjadi dipanggil sejarah. Sila jangan bayang buku sejarah SPM, aku alah. Sedikit. Sepatutnya subjek ini menarik, aku bikin tak menarik. Sayang.

Balik semula ke sini. 

Sejarah aku dan kamu. Sejarah yang tak akan mungkin aku lupa, dan akan senantiasa menari dangdut di pemikiran ku lagi lagi bila terlihat kamu di mana mana. Sungguh. Sungguh. Panahan kamu dulu cukup buat aku ingat akan kamu sehingga akhir waktu. Dahsyat tak dahsyat tak?

Apa ini erti aku belum memaafkan mu? Apa ini erti aku mendendami dirimu?

Aku sendiri tidak tahu. Serius.

Apa yang jelas, aku kurang senang dengan kehadiran mu selepas kejadian itu. Buat aku tidak mahu tahu semua tentang kamu, tetapi apa yang menyukarkan kehidupan aku adalah dengan kehadiran rangkaian sosial yang wujud tika ini. Buat aku mahu 'tengok' kamu saja. Buat aku mahu cari mana lemah mu, mana hebat mu.

Mana lemah ku, mana hebat ku sampai kamu panah aku begitu sekali tika dulu? Apa aku ini awek satan sehingga kamu tergamak menjadi kan homosapien itu sebagai askar mu untuk membunuh ku? Kamu tukar medan riang jadi medan perang. Kamu menyedihkan!

Setelah saat itu, kaca kepercayaan hancur berderai. Tak mampu di gam walau dengan gam gajah ata dugong sekali pun. Ia akan tetap berderai kerana kamu telah siramkan gam itu dengan air keji (air loji mungkin). Lantas tak mungkin melekat kembali.

Aku katakan sekali lagi. Hati hati mencoret sejarah. Kelak bakal mengundang parah.

Sungguh dirimu telah ku maafkan. Senang memaafkan, namun kamu perlu tahu di memori cip yang tertanam didalam otak ku ada tersedia ruang khas buat segala jenis sejarah hitam gelap pekat malam. Wow. Ruang yang mungkin boleh buat aku bertukar menjadi salah seorang pesakit di rumah sakit mental. Minta dijauhkan!

Aman lah dirimu dengan hidup mu. Cukup cukup lah berjalan jalan mencari pasal. Kamu takkan mampu menanggung akibatnya. Percayalah. Kamu tampak kuat dan gagah, namun naluri aku kuat mengatakan kamu ada lemah di situ. Ya disitu. *pandai2 lah assume sendiri. Penat dah aku taip*

Arios!

p/s: At last, ada jugak cerita lain selain cerita kahwin. hahahahahahaha

0 reaksi homosapien:

Catat Ulasan

komen lah dengan ikhlas ya. Aku terima sahaja manis atau tajam.