Cari Entri Dulu

11 Disember 2010

AKU BERSYUKUR

Aku bersyukur hidup begini.
Aku bersyukur jalan hidup ku begini.
Aku bersyukur kerna memiliki mereka yang dipanggil keluarga.
Aku bersyukur kerna mereka masih ada.
Aku bersyukur kerna mereka masih bersama di bawah satu bumbung usang.
Aku bersyukur menapak di rumah yang dipanggil flat dimana warnanya pudar sayup dimamah usia, karat merata-rata.
Aku bersyukur kami punya tempat berteduh.
Walau tidak indah, tapi ia memadai.

Aku bersyukur aku sering gagal kerna itu telah menjadi sumber kekuatan ku.
Aku bersyukur dengan apa yang jadi, kerna itu pengajaran dari Allah secara halus.
Aku bersyukur aku di dalam dilemma berkahwin muda, sekurang-kurangnya aku tidak hanyut dibawa nafsu cinta dan aku masih kenal dosa dan pahala ; aku tahu ia akan memberi kesan terhadap generasi yang bakal ku lahirkan jika aku terus hanyut.

Aku bersyukur aku masih takut kan Allah.
Aku bersyukur atas kurniaan Mu ya Allah!

p/s: coretan ini ditaip di telefon bimbit ku sebelum tidur semalam. At last! Aku bulih publish entry! yeay! hapdated!

4 reaksi homosapien:

Tanpa Nama berkata... [Reply]

salam..huda terjah malam2 kat sini..bait-bait entry yang indah..huda pun bersyukur sangat2..nice entry..huda follow yer..



http://hudahazwani.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata... [Reply]

hehehe..bukan contest la kak..belum layak nak buat contest pun kak :))




http://hudahazwani.blogspot.com/

PokCik BoTak berkata... [Reply]

mas..bes noh ayat hang

FarhanaFabulous berkata... [Reply]

hidup mesti bersyukur..kan?

Catat Ulasan

komen lah dengan ikhlas ya. Aku terima sahaja manis atau tajam.