Cari Entri Dulu

15 Februari 2011

ADA ORANG TANYA KENAPA AKU TAK PAKAI TUDUNG LABUH? KENAPA AKU PAKAI SELENDANG?

Ehem.

Tergendala sebentar tutor math aku. Dah lama aku tak dapat komen dari yang bernama tapi tak dikenali.

Aku tak tahu tudung labuh macam mana yang dia maksudkan. Mungkin tudung bulat atau tudung bawal tapi labuh. Mungkin.

Sekarang, aku lebih kerap pakai tudung sarung yang ada awning tuh jika aku pakai jaket fakulti, dan pakai pashmina yang agak besar saiznya bila aku pakai selain dari jaket (cth: baju kurung, t-shirt, dll). Kadang-kadang aku pakai jugak tudung sarung bila pakai tshirt.

Untuk pengetahuan, aku memang dah jarang pakai selendang pendek. Hari itu, aku ada pakai, selendang yang encik H bagi, kaler pink, manik2. Tapi aku pakai dengan jaket. Maksud aku, selendang itu masuk dalam jaket. Kalau nak tahu jaket aku agak besar dan tak sendat. Insyallah, penampakan bentuk dada tidak terlalu jelas.

Tentang persoalan kenapa aku tak pakai tudung labuh.

  • Aku sedang dalam proses melabuhkan tudung hingga menutup dada. Doakan aku agar aku istiqamah dalam perkara ini.

Dulu pakai selendang kontot nampak dada lah bagai, kini pakai pashmina besar yang mungkin belum sempurna tutup nya, mana tahu kemudian nanti hanya mata aku sahaja yang kelihatan? Doakan aku. Terima kasih. :)

p/s: terima kasih sekali lagi! aku lupa kaki juga merupakan sebahagian dari aurat wanita!

3 reaksi homosapien:

Tanpa Nama berkata... [Reply]

tahniah...aku sbagai sesama muslim aka shabat sgt2 brbangga dngan perubahan yg blaku....keep it 4 ever k.....moga2 tiap sume yg kite lakukan mdapat blasan yg stimpal...rahmat dan keredhaan dariNya yg kte cari.....

najwa berkata... [Reply]

dlm islam kn de ckp..pkai 2dung shngga mnutup dada..
lbh kurng la..xkire la apa fesyen 2dung.asalkan mnutup dada. islam ini memudahkn bkn mnyusahkn. asalkn lengkap menutup aurat sprti dlm hukum syarak, sudh ckup.
tp xslh jika nk lbh smpurna agr lbh ykin

*tp xsilp ak,pkai purdah pon xd galakkn..dr sumber mne ak pon xingt.tp blh d pcyai la..

Ad-Dien berkata... [Reply]

Alhamdulillah..moga thabit dan istiwamah dalam menutup aurat..pedulikan anggapan buruk orang lain dan ingatlah..janji Allah itu benar..teruskan yer dan jangan berputus asa..moga sentiasa dalam jagaan dan lindunganNya,insyaAllah =)

Catat Ulasan

komen lah dengan ikhlas ya. Aku terima sahaja manis atau tajam.