Cari Entri Dulu

09 Februari 2011

MUSIBAH CINTA

Cinta itu kita tak nampak.
Cinta itu ibarat angin.
Bila ada kita rasa, bila tiada kita resah.

Hidup ini perlukan cinta.
Dunia ini perlukan cinta.

Pilu.

Cinta sering disalah erti.
Cinta sering dipersalahkan.
Cinta sering menjadi mangsa.
Alasan manusia cetek kedalaman ilmu.

Ya.

Bila cinta, harus berkorban,
Korban masa.
Korban harta.
Tetapi bukan korban jiwa!
Bukan korban dara.
Lainlah jika akad itu telah terlafaz.
Tika itu sudah jadi kewajipan demi sang bidadaranya.

Jika betul suci cinta nya,
hati juga harus suci.
Akal juga mesti suci.

Kuatlah gadis!

Apa ada dengan kata-kata keparat itu?
Usah takut ditinggalkan kerana Tuhan bersama kita.
Tuhan tak mungkin meninggalkan hamba NYA,
malah hamba NYA yang sering membelakangkan penciptanya.

Gadis molek

Dunia fana ini penuh dusta.
Penuh janji palsu.
Hati-hati sayang.
Semoga kalian jauh dari musibah cinta.


p/s: ayat di atas dikarang ketika aku mengantuk dalam majlis formal.

p/s: Tips dari aku; Kalau nak hilang kan rasa mengantuk, buat otak korang cergas. Maksud aku dengan berfikir. Salah satu benda yang aku suka fikir adalah reka bentuk pusat jana kuasa elektrik yang agak unik terutamanya ketika dalam perjalanan balik kampung dan keluar dari kota lumpur. Anda?

0 reaksi homosapien:

Catat Ulasan

komen lah dengan ikhlas ya. Aku terima sahaja manis atau tajam.