Cari Entri Dulu

11 Mei 2011

KECIK HATI SIKIT

Mudah sungguh hati ini berkecil.



Sudah aku ketahui bahawasanya niat mereka sekadar bergurau. Tapi. Kenapa aku begitu berkecil hati dengan gurauan itu? Mungkin itu gurauan sinis. Sinis yang pedih. 

Basah sebentar mata ku dalam kelam. Saja aku ke sudut hitam, sebak ini harus ku lepaskan. Tapi semua itu ada batas nya. Tak boleh lama-lama, orang akan tahu, aku pula akan malu. Lagi kan tidak banyak sudut hitam di rumah ini, jadi aku tamatkan ketika tangan ku sibuk melangsaikan kerja anak dara. 



Bukan sahaja dengan air mata aku ceraikan sebak ini, aku menghadap kegemaran aku bersama dengan saudara seiras muka ku. Aku ketawa. Akhirnya. Plants vs Zombies straight away changed my mood. 


Namun, tak lama. Bila aku kenang, aku mula sebak. Argh. 

Jika aku mampu elak kan, aku elakkan. Namun aku sudah pun terjebak. Dan aku minta kalian menyelamatkan aku sebelum ianya menjadi satu perkara yang sia-sia. 

Aku tahu kalian tidak pernah menyinggah halaman kata hati aku ini. Namun begitu, ingin aku coretkan bahawa aku tak mampu mengungkap bicara hati ini terhadap kalian. Hanya satu yang aku mampu, memaparkan hasil contengan aku disini.

Aku harap kalian akan mengerti coretan ini dan niat dihati yang sentiasa inginkan yang halal.



p/s: Allah sentiasa menduga hambaNYA. Itulah kehidupan. Penuh duri halus dan kasar. Cuma harus diingat, jangan sesekali putus asa dengan Allah. 

2 reaksi homosapien:

♥e'in♥ berkata... [Reply]

sabar ye dear.. tamo nangis2.. t xlawa muke tu..

ninie berkata... [Reply]

kenapa ? apa jadi ? mesti pasal lawatan encik H kan .

Catat Ulasan

komen lah dengan ikhlas ya. Aku terima sahaja manis atau tajam.