Cari Entri Dulu

27 Mei 2011

KENAPA AKU KADANG-KADANG MALAS NAK KELUAR JALAN-JALAN


Sebab ada peristiwa disebalik kemalasan itu.

Aku tak ingat lah bila tapi beberapa tahun dahulu lah. Di zaman aku masih dalam keadaan blur dan lurus.

Al-kisah, 5 orang sekawan berjumpa di Berjaya Times Square, Kuala Lumpur. 2 lelaki 3 perempuan(termasuk aku lah tuh). Yang perempuan tu member kamcing kat mrsm, yang lelaki tuh member sekolah lama.

Sebelum aku tiba di BTS, aku fikir member lelaki tuh nak teman aku dari bus stop dekat rumah aku sampai ke BTS, tapi malangnya dia naik motor dengan member dia. Tanggapan aku salah. Im alone.

Walau pun aku ini gadis lahir di bandar, tapi aku tak familiar dengan bandar ni. Aku jarang keluar. Jadi aku takut nak gerak sorang. Serius takut. Gelak lah. Aku tak kisah.

Akhirnya aku telefon papa di pejabatnya. Nasib baik office papa tak jauh mana. Jadi aku tiba di BTS dengan pertolongan papa. Aah, aku memang manja.

Kawan perempuan aku tu naik monorail.

Aku rasa aktiviti hari tu tengok wayang dan makan je kot. Rasanya lah. Tak ingat.

Lepas tengok wayang kot, kawan perempuan aku tu balik naik monorail, dan kawan laki aku tu pergi surau kot. Entah. Yang penting aku ditinggalkan berseorangan. Aku takut. Aku call kawan lelaki tu tapi dia tak jawab ke hape ha? Dia cakap dia kat surau kot. Tak ingat lah!

Lantas aku call papa, aku cakap aku nak balik dengan papa. Papa suruh aku berjalan sampai KL plaza ke Sungei Wang entah, then papa jemput aku kat situ.

Sampai kat rumah, kawan laki aku tuh nak jumpa aku. Aku jumpa lah dia , dekat-dekat dengan rumah ja. Lepas tuh tak ingat dah.

The end.

Selepas kejadian itu…..

1.       Aku malas nak keluar kalau aku kena pergi seorang dan balik seorang.  Pernah jugak aku keluar sorang naik teksi. Naik bas sorang pun pernah. Tapi itu dulu, sekarang aku dah takde keyakinan dah memandangkan orang gila semakin bertambah.

2.      Sekarang ni kalau balik rumah, aku malas nak keluar. Kalau member ajak keluar pun sekadar nak minum-minum dekat rumah aku ni aku tak kisah, tapi nak ajak keluar tengah bandar aku kena bawak bodyguard la. Kalau bodyguard aku tak available, aku pun tak available.

3.     Aku hanya akan rajin keluar jika ada kenderaan berbumbung sahaja. Aku tak naik motor dengan lelaki kecuali dengan family aku.

4.     Aku akan bertambah malas nak keluar, jika ada orang yang buat aku tak selesa.

5.     Malas nak keluar kalau di beritahu LAST MINUTE.

6.   Kalau takde duit lagi lah malas nak keluar. hehe

Sebenarnya aku lebih gemar duduk di rumah. 


Pendek cerita, jika di Pahang aku tak kesah nak keluar dengan sapa pun dan ke mana pun. Tapi bila kat KL, aku hanya akan hang out dengan certain people dan ikut mood. Mood aku memang kat rumah ja sekarang ni.

Susah nak jumpa lelaki yang betul-betul nak melindungi wanita. Banyak kali dah aku jumpa lelaki yang kurang gentleman. Keciwa tau. Keciwa.

p/s: Mama kata nanti buat pau jadi hantaran. Mama sebenarnya nak bagi kat Encik H tu pau, biar dia rasa, tapi Encik H jauh. 


2 reaksi homosapien:

Catat Ulasan

komen lah dengan ikhlas ya. Aku terima sahaja manis atau tajam.