Cari Entri Dulu

19 Ogos 2010

AWAK SENYUM, KITA JATUH CINTA!

Mata kita terpana tika melihat senyuman awak.
Indah sungguh ciptaan Allah.
Indah sungguh senyuman itu!
Rasa teringin menjadi penerima senyuman itu.
Malangnya, bukan rezeki kita lagi.

Permintaan kita hanya nak lihat senyuman awak.
Itu saja.
Kita tak minta lebih.
Walau untuk 5 saat sekalipun.
Kita sudah rasa riang.

Awak,

Senyum lah pada kita.
Kita takut kita kempunan nanti.
Kita takut, kita tak jumpa awak lagi.
Kita tak tahu ajal kita bila.

Boleh tak senyum pada kita?
Kita tunggu ini awak.
Boleh lah.
Kita teringin sangat.




Terima kasih awak!
Kita seronok sangat.
Senyuman awak pengubat jiwa lara kita.
Buat kita jatuh cinta.

Eh, tapi kan awak.
Kita bukan jatuh cinta dengan awak.
Kita jatuh cinta pada senyuman menawan awak itu saja.
Awak jangan pikir lain.
Sebab kita tiada niat lain.
Selain menjadi penerima senyuman awak


p/s: bukan nya susah kan nak gerak kan otot kat pipi untuk senyum. Senyum kan satu bentuk sedekah. Bila tak senyum buat orang lain jauh dari kita. Tapi jangan la senyum memanjang macam mintak berus jamban, senyumlah berpada-pada. Balaslah senyuman orang lain, bukannya susah. Ayuh bergelek bersama M. Daud Kilau! Senyum lah senyum lah ahai cik mek molek.. ewwah!

4 reaksi homosapien:

nabilah_2908 berkata... [Reply]

Smile for you... ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
OH SCARY..!!!

Along Tapa berkata... [Reply]

jadik bersama-samalah kita jadik macam joker dalam cerita batman tu~~~

Blog nostalgia budak Muor - Cerita sepoi-sepoi bahasa

mier@merr berkata... [Reply]

ewaaaaaahhhh...senyum lah...senyumlah...ahai...cik molek..

nas berkata... [Reply]

taw xper..senyuman tuh boleh buatkan rang lain tertarik..
boringlah kalau muke asyik memasam memanjang jerk...huhu

Catat Ulasan

komen lah dengan ikhlas ya. Aku terima sahaja manis atau tajam.