Cari Entri Dulu

26 Ogos 2010

KENAPA GOOGLE CHROME SAHAJA YANG TAK BOLEH? IE DENGAN MOZILLA OK SAHAJA.

Assalamualaikum dan salam Ramadhan. Alhamdulillah kita dah masuk malam ke-17. Lagi beberapa hari sahaja untuk kita masuk ke fasa akhir yang mempunyai malam yang istimewa iaitu malam Lailatulqadar. Sama-sama lah kita berusaha ya untuk mendapat kan malam itu.

Ok. Kali ini nak meluahkan rasa pelik yang tak terhingga kepada korang la kan. Browser internet kesayangan tak bagi aku tengok blog aku sendiri. Apa kes? Jahat tau. Browser tiri yang lain pulak bersikap macam bagus (walhal before ini macam puaka). Oh, lupa. Browser kesayangan adalah Google Chrome. Love it so much la sebab simple. Tapi sekarang dia buat hal pulak. Kenapa nak memberontak nak... Mak tak bagi hang cukup duit ka? Hang tak cukup makan ka? Gusar betul tau.

Tak percaya. Ini bukti nya.

Ini anak kandung aku, Google Chrome namanya. 

Ini yang paling susah nak jaga. Gene apa tah yang dia dapat dari mak dia. Nama dia Internet Explorer.

Ini anak tiri pertama. Aku panggil Mozilla.

Aku bukannya reti bab-bab ini sangat. Tapi kenapa macam Google Chrome sahaja yang concern pasal malware tuh? Oh mungkin sebab dia anak kandung, itu yang dia lebih alert. Haha. Jahat mulut aku. Anyway. Cepat sihat ya nak, mak tak suka tengok hang duk bukak page merah ini tuk mak. Mak gusar.


p/s: Di bulan puasa yang mulia ini, kita kena menahan diri dari buat perkara yang membatalkan puasa. Laki bini pun tak boleh nak mesra sangat time puasa, tapi awat yang pakwe makwe dekat Uni aku ini macam bermesra kalah laki bini? Pelik lah hangpa ni.

4 reaksi homosapien:

Along Tapa berkata... [Reply]

taktau....aku tak pakai google chrome~~~~


Blog nostalgia budak Muor - Cerita berbuka puasa

Shahada Fauzi berkata... [Reply]

kena jugak semalam..rupenye sebab letak GB punye link kat blog..GB kena attack dengan malware..bile dh buang ikon GB tu baru leh bukak blog mcm biasa..huhu..

Awaniz berkata... [Reply]

boleh ignore notification tuh kalo kita betol2 percaya..

tapi memong betol kata cik sha itu, gengblogger ada masalah sikit. so kalou kita letak sebarang elemen dari gengblogger, akan ade kesan pada blog kita..

awaniz's blog

Zasillah Ariffin berkata... [Reply]

salam dik...sis pon suker pakai chrome...best simple tapi the bestest view....bagus lah dia bagi warning kat kita...jadik terselamat dari segala to nenek virus yang kita tak tau...

tang budak uni yang dok sibok berkepit ngalahkan orang dah awin tue memanggg tak patut...

Catat Ulasan

komen lah dengan ikhlas ya. Aku terima sahaja manis atau tajam.