Cari Entri Dulu

27 Ogos 2010

MAMA, JAGA KESIHATAN TAU. JAGA MAKAN.

Semenjak aku kecik lagi, mama nak aku jadi doctor tak pun pharmacist anything la yang ada kaitan dengan ubat. Mama kata " Senang nanti, kakak boleh tahu mana yang mama tak boleh makan kalau mama sakit".


Ya. Mama ada sakit buah pinggang.Cuti hari itu aku ada teman mama pergi buat check up dekat klinik kerajaan, bila keluar result mama macam tenang kan hati yang mungkin result dari klinik kerajaan tak berapa accurate. Ok. Aku pun lega.

2 Minggu lepas masa berbuka dengan nenek dan saudara yang lain, mama tunjuk result check up dekat sepupu aku (doctor), dia kata "Tinggi ni auntie". Maksud tinggi tu adalah certain kandungan dalam air kencing di dapati tinggi, which mean kidney tak buat kerja dengan betul dan equal to kidney mama ada masalah.

Beberapa minit tadi aku dengar khabar yang mama masuk hospital tengahari tadi. Tapi sorang pun tak bagitahu aku. Sedih tau. Adik aku kata mama pergi cuci darah dekat buah pinggang, (dialysis). Aku dengar kos dialysis itu sangat lah mahal. 

Ya, Allah. Satu per satu dugaan yang kau turunkan pada mama,pada ku dalam bulan yang mulia ini. Aku minta agar KAU beri aku semangat dan ketabahan hati juga pada mama. Semoga aku tak menjadi hamba MU yang tak redha. 

Doctor kata, sakit buah pinggang takkan sembuh. Apa yang boleh di buat adalah rawatan sahaja. Maafkan kakak mama sebab tak jadi doctor. Kalau tak mesti kakak boleh jaga mama. T.T


p/s: patut lah aku macam nak video call dengan family aku dari tadi tapi tak kesampaian, rupanya, tak semua family member ada dekat rumah. Mama, nanti kita shopping beli makanan yang sihat2 untuk mama keh. 

7 reaksi homosapien:

Along Tapa berkata... [Reply]

bila post pasal mak ni...aku ada touching sikit...sayang mak siot~~

Blog nostalgia budak Muor - Cerita berbuka puasa

Merrinette berkata... [Reply]

aww..
sorry to hear that she's sick and i'll pray with you that she'll recover soon!

sweetsal berkata... [Reply]

sabar ye dik..harap mama kamu sihat seperti biasa..

Unknown berkata... [Reply]

Ermm...terharu & kasihan bila baca post awak nie..

Nas berkata... [Reply]

sian bace entri nie..
harap2 mama kamu akan cepat sembuh....
harap2 sakit pingang itu akan okay.. :)


jom bace entri terbaru nas klik:

lagu alejandro berbahaya!

Awaniz berkata... [Reply]

biar betul doktor tu cakap penyakit tu takkan sembuh? kejam giler.. setahu aku, penyakit yang tiada penawar ialah "mati" je...

Awaniz's Blog

zul berkata... [Reply]

stay strong tau mas :)

Catat Ulasan

komen lah dengan ikhlas ya. Aku terima sahaja manis atau tajam.