Cari Entri Dulu

29 Oktober 2010

TAKDIR KU MENGGONCANG LENA KU.

Orang kata,

Segala yang jadi adalah takdir.
Nasib. Mungkin.

Aku kata,
Segala yang jadi adalah refleksi diri.
Seakan quote ini,
"We are what we eat".

Setelah berbulan-bulan aku berhibernasi,
akhirnya lena ku dipalu.
Bukan paluan jutaria. 
Ia paluan derita.
Namun tak pula aku masam mencuka,
bahkan aku hanya senyum bersahaja.

Senyum itu bersifat variasi.
Senyum aku bukan untuk ketawa.
Senyum aku tanda bersyukur.

Hidup diulit mimpi. 
Fantasi.

Hidup dibaluti pedih.
Realiti.

Sungguh rugi orang yang sentiasa ketawa.
Tetapi tak rugi pada yang senyum.

Aku senyum kerna Allah sayang pada ku.
Allah tidak pernah kejam padaku.
Allah sentiasa sayang pada ku.
Kerna itu aku kini dipalu.

Sakit. Pedih. Perit.

Itu semua hadiah. Supaya aku tak leka dan terlena.

0 reaksi homosapien:

Catat Ulasan

komen lah dengan ikhlas ya. Aku terima sahaja manis atau tajam.