Cari Entri Dulu

23 April 2011

MELEPAS RINDU

Rasa macam dah lama tak rasa macam ini. Semalam dapat jugak rasa.


Semalam dapat duduk dengan tenang dalam surau yang aman sambil mendengar tazkirah. Rasanya dah lama hati ini tidak dicuci. Makin lama makin kotor dengan hal duniawi.

Aku rasa tenang sampai lupa hendak berkata-kata. Dengar dengan penuh khusyuk (dahsyat kan hehe) tazkirah yang disampaikan. Ada satu masa itu, aku sebak sebab aku terlepas banyak peluang di depan mata. Terlepas dengan rela. 

Aku sebak kerana aku kesal. Majlis begini lah yang patut aku kejar. Yang patut aku damba. Bukan majlis yang bahagia sementara. Yang buat aku gembira sehingga lupa Allah. Astaghfirullah. Aku mohon petunjuk.

Aku sia-siakan didikan yang aku terima dahulu. Moga aku tak terlambat untuk membetulkan nya. 

Ya, aku kurang bagus dalam agama. Masih banyak perkara yang harus aku belajar.Oleh itu, dengan rasa rendah diri aku menaip dan menyusun kata disini. Jika tidak masuk dengan peribadi kalian, aku pohon maaf, aku insan biasa, dan terkadang tidak mampu memuaskan hati semua pihak. 

Aku rindu pada diriku yang naif satu ketika dahulu, namun kenaifan aku sering disalah guna. Jadi, naif itu pudar mengekori masa yang bergerak tanpa henti. Kini, aku tahu di mana harus aku menjadi naif, dan bila mana dan masa harus aku tegas. 

Semoga aku dan kalian terus tabah dan kuat mengharungi dunia akhir zaman ini! 

p/s: Berfikir sebelum menaip jika tidak mahu dipandang jelik. :)
p/s: I won't  forget this quote "jangan fikir kau bagus sangat dalam beragama" . Never. By the way, thanks for challenging me. See you in the future insyallah. :)

3 reaksi homosapien:

Nailah Azman berkata... [Reply]

Tabahkan hati. Good luck for final exam!

Masturah Idrus berkata... [Reply]

@Nailah Azman: Thanks kak nailah! :)

Tanpa Nama berkata... [Reply]

salam ..xyah la rase tercabar ye dgn kate2 "jgn ko pk ko bgos sgt dlm beragama " ...
xde ape yg hendak dikejarkan dlm beramal nie kecuali keredaan dari ilahi ..even sket mane pon amalan kite tap kite istiqamah ..lg baek i.allah ..=)

jike kite hendak beramal ..tgk la owg yg berilmu dan byk amal dr kite ..so ..kite xkan riak dgn amalan kite bahkan kite rase rendah diri n rase byk lg yg kite xtaw n kurang ..

ha ..pnjg sgt dh mbebel ..hehe
p/s : nk cr ayat kursi tad ..taip kat google
tah cne lme2 bole smpai cnie lak ..hehe ..
salam ..ape yg baek dtg dari allah ..
dan yg burok juge dtg dari allah ..
atas asbab kelemahan diri saye ..
salam ..=)

Catat Ulasan

komen lah dengan ikhlas ya. Aku terima sahaja manis atau tajam.